Tänk att få vara liten igen....

Ja tänk så skönt det skulle vara att få vara liten snorunge igen å inte veta hur det ligger till med världen, om alla krig, orättvisor å andra hemskheter som man nu i vuxen ålder måste läsa om varje dag i tidning och på nätet.. man måste ju inte läsa men hur skulle man kunna missa det liksom??
nej tänk ist att största bekymmret man hade var vem ska man leka med idag å guud så kul att få gå till skolan! att man faktiskt har velat gå till skolan självmant å inte känna att ååh så jävla tråkigt å värdelöst.. man fick träffa alla kompisar å rita å lära sig att skriva å det var KUL! detta tyckte iaf jag! fram tills att sjuan började, men det tar ja inte nu om varför allt ändrades då! det får bli en annan dag helt enkelt!

om ja tänker tillbaka på min uppväxt så lär ja faktiskt säga att den va ju faktiskt bra å kul! så mycket man hunnit med! hoppas att jonathan kommer njuta av sin barndom lääänge å att han inte ska behöva bli vuxen för fort som alldeles för många blir idag.. man ser SMÅ barn vara ute sent som fan å hitta på massa tok å dricker alkohol å röker! kan inte tänka mig att det var sådär förr! att barn som går i klass 2-3 har mobiler å sminkar sig å håller på! inte faan hade jag mobil då inte! kanske gick i 6an när ja fick min första å va ju sjuuukt stolt över den å den var en gammal hederlig nokia 3310 haha! nu för tiden ska alla ha jävla iphones å sånt skit! å har man inte det så e man ju heeelt jävla värdelös å patetiskt! hemskt för faan.. så jag förstår varför så många föräldrar köper mobiler till sina barn, dom slipper bli mobbade å tanken e väl att dom ska kunna få tag i dom lättare å säga när dom ska komma hem å så. vad hände med hemtelefonen å att kompisens förälder ringde mamma å sa att man var där å fråga när man skulle gå hem? gör man inte så längre?

nej fan ja pallar inte spekulera i det där mer nu.. detta skulle ha blivit en positiv skrivning om hur jävla kul det var att va barn men jag snurrade in mig för mkt på annat haha :P får räcka för idag men bloggen, e trött å ska slå på lite tre kronor å sen gå å lägga mig när älskling kommer hem!


(bild från hzreklam.com)

tyckte denna passade lite för dagens inlägg! =)


Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0